
طراحی خلبان خودکار موشکی غیرخطی با استفاده از روش بهینه سازی مجموع مربعات براساس تابع تراکم
این مقاله فرایند یک خلبان خودکار را براساس روش مجموع مربعات طراحی می کند. این خلبان برای موشک Skid-To-Turn می باشد. به طور خاص، ما یک دوره کوتاه مدت غیرخطی در مدل گام دینامیک یک SRAAM (دامنه کوتاه موشک هوا به هوا) در نظر می گیریم. یک کنترلر حالت بازخورد غیرخطی با استفاده از روش بهینه سازی SOS طراحی می شود. در این روش از مزایای تبدیل مسئله طراحی کنترل به یک مسئله بهینه سازی محدب استفاده می شود. مدل دینامیک برای طرح خلبان خودکار به عنوان معادلات چند جمله ای نشان داده می شود. این کار از طریق تقریب ضرایب ایرودینامیک انجام می شود. سپس، توابع تراکم مناسب براساس قضیه لیوپونو دوگانه معرفی می شود و در مرحله بعد طراحی کنترل غیرخطی به عنوان یک برنامه محدب فرمول بندی می شود. عملکرد روش ارائه شد با شبیه سازی های عددی تایید می شود. این شبیه سازی شامل نمونه موردی همراه با عدم قطعیت در ضرایب ایرودینامیک می باشد.




